Nazwa firmy i logo – jak dokonać trafnego wyboru?

Nazwa firmy i logo to jedne z najważniejszych elementów przy zakładaniu firmy. Gdziekolwiek się nie rozejrzymy, jesteśmy bombardowani przeróżnymi logo. Wynalazek logo ma długą historię. Jak zatem dokonać wyboru, aby znak naszej firmy był unikatowy i ponadczasowy? Podobnie jest z nazwą firmy. Te dwie składniowe są stosowane, odkąd człowiekowi zaczęło zależeć na tym, aby odróżnić swoją działalność od własności innych. Nowością jest jednak ogromy stopień nasycenia przestrzeni symbolami – i nic nie wskazuje na to by miało się to zmienić, jak pisze Jack Gernsheimer w swojej książce “Ponadczasowe logo”.

Logo – klejnot do zdobycia czy zwykły znak identyfikacyjny?

Tło historyczne, rola w społeczeństwie i proces projektowania logo – tym nie będziesz musiał się przejmować, jeśli zlecisz to profesjonalistom. Warto mieć jednak swój pomysł i zaznaczyć co jest dla nas ważne. “Jeśli w świecie komunikacji króluje obraz – logo – jest klejnotem w jego koronie”, powiedział Paul Rand. Jak więc zdobyć klejnot? Zapoznaj się z procesem projektowania wielu udanych logo. Będziesz miał sposobność prześledzić rozwój znaku od wstępnej koncepcji do wersji ostatecznej. Zobaczysz jak wiele z nich zostało odrzuconych na pewnym etapie prac, ale mimo wszystko były godne uwagi. Droga do stworzenia logo, które będzie trwało przez wieki jest długa i kręta. Wszystkie symbole były rozwijane i doskonalone zaczynając od czasów prehistorycznych do współczesnych logotypów. Symbole o rozmaitych formach towarzyszą człowiekowi już od wieków. W miarę upływu czasu i stylizacji nadały im indywidualny cech. Analiza najstarszych znanych symboli stworzonych ludzką ręką prowadzi do wniosków, że różne grafiki były używane do identyfikowania i oznaczania własności od zarania dziejów. Jeśli chcesz wyróżniać się na rynku, musisz dobrze przemyśleć nazwę firmy i projekt ostateczny logo, aby ewentualnie w przyszłości dokonać delikatnego odświeżenia.

Jak dokonać wyboru?

Zanim pomyślisz o klimatyzacja Warszawa w upalny dzień w nowym biurze, zbierz jak najwięcej informacji. Bez względu czy zdecydujesz się na zlecenie projektu logo profesjonalistom, czy sam podejmiesz wyzwanie. Im więcej informacji zbierzesz o swojej działalności, tym większa szansa, że uda ci się stworzyć logo, które będzie dobrze reprezentować twoją firmę. Przy takim natłoku znaków zaprojektowanie wyróżniającego się logo, które może przetrwać wiele lat staje się coraz trudniejsze. Podejścia są różne, niektóre bardziej skuteczne inne mniej. Opracowanie logo powinno skutecznie funkcjonować na wielu różnych płaszczyznach. Jak podejść do projektu logo, które będzie dobrze wyglądało za ćwierć wieku? Jest to niełatwe zadanie, ale wykonalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *